Ruuhveltti Hallituskatu 1, 45100 Kouvola

Ruuhveltti

8 Arvostelut
  • keskiviikkoAvoinna ympäri vuorokauden
  • torstaiAvoinna ympäri vuorokauden
  • perjantaiAvoinna ympäri vuorokauden
  • lauantaiAvoinna ympäri vuorokauden
  • sunnuntaiAvoinna ympäri vuorokauden
  • maanantaiAvoinna ympäri vuorokauden
  • tiistaiAvoinna ympäri vuorokauden
Ruuhveltti Hallituskatu 1, 45100 Kouvola

Liiketoiminnasta

|

Yhteystiedot

Verkkosivusto
Soita meille
Hallituskatu 1, 45100 Kouvola

Tunnit

  • keskiviikkoAvoinna ympäri vuorokauden
  • torstaiAvoinna ympäri vuorokauden
  • perjantaiAvoinna ympäri vuorokauden
  • lauantaiAvoinna ympäri vuorokauden
  • sunnuntaiAvoinna ympäri vuorokauden
  • maanantaiAvoinna ympäri vuorokauden
  • tiistaiAvoinna ympäri vuorokauden

Ominaisuudet

  • Luottokortit
  • Asioiminen sisällä kaupassa

Suositellut arvostelut

Dmitrii Nikolaev
25.01.2024
Ruuhveltti
Паровоз красивый,но облезлый весь, не понимаю, почему не покрасят его. Можно забраться на него и посмотреть кабину,доступ свободный. Сам локомотив относится к серии Tk3, изготовлен в 1929 году.
Tommi Kämppi
25.01.2024
Ruuhveltti
Kovin alkaa happamoitumaan tuokin muistomerkki. Ilmeisesti kunnostuksen maksajasta on epäselvää.Vielä kun tuota vatuloidaan riittävän pitkään, taitaa olla helpoin tapa soittaa Romukeskukselle ja pyytää hakemaan pois. Ei ole kovin korkealla tasolla tuo arvostus rautatieperinteitä kohtaan tässä kaupungissa.
Vladimiros Lalayan
13.11.2023
Ruuhveltti
The Finnish VR Class Tk3 (original classification 'K5') was a 2-8-0 light freight locomotive. It was the most numerous steam locomotive class in Finland with 161 built. 100 locomotives were constructed between 1927 and 1930, with a further 61 ordered and constructed 1943–53. They were numbered 800–899, 1100–1118, and 1129–1170.They were designed for a low axle load of just 10.7 tonnes (10.5 long tons; 11.8 short tons). This allowed them to operate on lightly laid secondary lines, but during their many years of service, up to the end of the steam era, they were also widely used on main lines hauling slow passenger trains that made frequent stops.They were affectionately called Pikku-Jumbo" (The Little Jumbo) because of their good performance despite their low weight. They had a low fuel consumption (usually Tk3s used birch wood) and good riding characteristics. They also had good steaming characteristics and were very popular among locomotive crews.The livery of Tk3 was the same as other VR steam locomotives: dark locomotive green with a black smokebox. When new some locos were lined with thin gold decoration. The gold decorations were not repainted during maintenance

Lisää arvostelu

Kartta

Hallituskatu 1, 45100 Kouvola
Ruuhveltti